Naujienos

Nacionaliniuose lygybės ir įvairovės apdovanojimuose nuominuotas vaikų dienos centras „Padėk pritapti“

Nors viešumoje kartais mėgstama pagąsdinti migrantų ir kitataučių baubais, Lietuva nei dabar yra, nei kada anksčiau buvo monolitinė valstybė. Visais laikais šalies teritorijoje gyveno nemažai skirtingos kilmės žmonių, tad ir Tautų dialogo kategorija Nacionaliniuose lygybės ir įvairovės apdovanojimuose nėra atsitiktinė. Visi šių metų nominantai puoselėja šimtmečius kartu gyvuojančių tautų tarpusavio supratimą.

Vaikų dienos centras „Padėk pritapti“

Lietuvos sakaliukų sąjungos Vilniaus miesto filialą „Padėk pritapti“ nominavę žmonės pabrėžė šio centro indėlį dirbant su skirtingų tautybių vaikais – jį lanko romai, rusai, lenkai ir lietuviai. Ne visi jie švietimo sistemoje vienodai vertinami ir tai, anaiptol, ne visada priklauso nuo šeimos, iš kurios mažieji yra kilę. „Labai svarbus emocinio intelekto ugdymas, kuris mūsų formaliame švietime pamirštamas – kuo daugiau mokyklose bus kalbama apie skirtingas tautas, jų tradicijas, tuo anksčiau vaikai išsiugdys autentišką, o ne baimėmis ir stereotipais apipintą požiūrį į tautines bendruomenes“, – įsitikinusi „Padėk pritapti“ vadovė Inga Kreivėnaitė.

Inga Kreivėnaitė – kairėje. Augusto Didžgalvio nuotr.

Multikultūriškumo stoka oficialioje sistemoje ne tik skleidžia baimes, bet ir trukdo kokybiškam vaikų, ypač romų, švietimui. Atėję į mokyklą jie dažnai nemoka lietuvių ar rusų kalbos, vadinasi, nesupranta, ko iš jų norima, o tai formuoja klaidingą pedagogų įsitikinimą, esą, jie – tinginiai, nemotyvuoti ir panašiai. „Nesaugi, skurdo rato veikiama vaikystė nulemia daugelį kitų problemų. Daugiavaikėse šeimose augantys vaikai galvoja kaip išgyventi, o ne kaip baigti mokyklą. Neraštingi tėvai nesugeba padėti mokytis, jiems stinga tėvystės įgūdžių, tad vaikai, patekę į formalią švietimo sistemą, labai greitai pasimeta“, – teigia I. Kreivėnaitė pridurdama, kad neištvėrę įtampos, vaikai nustoja lankyti mokyklą. Pasak jos, šią problemą spręsti padėtų didesnis dėmesys kitataučių mokinių poreikiams.

Dienos centre „Padėk pritapti“ vaikai ne tik ruošia namų darbus, bet ir per dainas, šokius, piešimą ar vaidybą mokosi pažinti kitas kultūras. Pavyzdžiui, organizuodami Romų kalbos dieną, visi mokosi romų šokių ir dainų, o artėjant valstybinėms šventėms, mokinukai daug kalba apie savo asmeninį santykį su Lietuva ir visų galimybes joje gyventi būnant savimi.

Daug dėmesio centre skiriama ir lygybės temai – vaikai iš socialinės aplinkos perima nemažai stereotipų, ir jie – ne tik apie kitataučius. „Kasdien kalbame apie lygiateisiškumą – tarp skirtingų tautybių, vyrų ir moterų, vaikų ir suaugusiųjų. Pastebime, kad nemaža dalis vaikų iš namų atsineša labai stereotipizuotas mergaičių ir berniukų pareigas“, – pastebi Inga Kreivėnaitė.

Nacionaliniai lygybės ir įvairovės apdovanojimai vyks š.m. kovo 22 d.

Daugiau informacijos: lygybe.lt