„Lietuvos romų socialinis demografinis portretas: ką atskleidžia 2021 metų gyventojų surašymas?“
„Tikslinės grupės vaikų skiepijimo apimčių tyrimo duomenų analizė“, 2018 m.
Tyrimo tikslas – įvertinti romų vaikų ir pabėgėlių iki 18 metų paskiepytų nuo tuberkuliozės, hepatito B, pneumokokinės infekcijos, tymų, epideminio parotito, raudonukės, difterijos, stabligės, kokliušo, poliomielito, B tipo Haemophilus influenzae skiepijimo aprėptis.
Tyrimas atliktas Užkrečiamų ligų ir AIDS centro 2018 metais.
Skaityti plačiau
„Vietinių romų integracijos priemonių suderinamumas su romų integracijos į Lietuvos visuomenę 2015-2020 veiksmų planu ir Europos tarybos rekomendacijomis dėl efektyvių romų integracijos priemonių šalyse narėse: Lietuvos romų dalyvavimas švietimo sistemoje“, 2017 m.
Tyrimo tikslas – parengti Lietuvos romų dalyvavimo švietimo sistemoje studiją, kuri suteiks daugiau išsamios informacijos apie nacionaliniame bei tarptautiniame lygmenyse esančias bei siūlomas romų integracijos į švietimo sistemą priemones ir praktines galimybes įtraukti romus į mokymo procesą.
Skaityti plačiau
„Ankstyvosios santuokos Lietuvos romų bendruomenėje: situacijos analizė. išvados ir rekomendacijos“, 2017 m.
Ankstyvų santuokų reiškiniui Lietuvoje ir jo analizei nėra skirta praktiškai jokio dėmesio. Ankstyvos santuokos skirtingai suprantamos tarp romų bendruomenės atstovų, vaiko teisių apsaugos specialistų ir pedagogų. Šiame tyrime autorės siekė pažvelgti į tarptautinės teisės ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, kokia galimą ankstyvų santuokų sampratą formuoja jie. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas – išsamiau panagrinėti ankstyvų santuokų sampratą romų bendruomenėje, suprasti, koks bendruomenės narių požiūris, kokios pagrindinės sudarymo priežastys ir galimi veiksmai.
Skaityti plačiau
Metodinės rekomendacijos įdarbinimo specialistams, 2017 m.
Šis, 2017 m. leidinys parengtas įgyvendinant projektą „Atsigręžk į romus: Inovatyvios romų dalyvavimo darbo rinkoje priemonės“. Projektu siekiama sukurti romų įtraukimo į darbo rinką ir dalyvavimo visuomenėje priemonių kompleksą, kuris padėtų romams ne tik įsidarbinti, bet ir išsilaikyti darbo vietoje. Tikslui pasiekti buvo sukurtas individualių paslaugų romams teikimo modelis, pagal kurį buvo apmokyti specialistai ir praktikoje išbandomas individualizuotų paslaugų teikimas. Įgytos žinios apibendrintos romų integravimo į darbo rinką metodikoje, kurią sudaro trys dalys: „Metodinės rekomendacijos įdarbinimo specialistams“, „Mokymų programa specialistams“ ir „Socialinių įgūdžių lavinimo programa“. Šiais metodiniais leidiniais yra siekiama susisteminti teorines žinias ir projekto metu išbandytus praktinius sprendimus. Rengiant metodiką buvo bendradarbiaujama su užsienio partneriais, dirbančiais romų ir kitų socialiai pažeidžiamų grupių integravimo į darbo rinką srityje.
Skaityti plačiau
Savivaldos ir romų bendradarbiavimo galimybių studija, 2016 m.
Darbo tikslas – parengti romų bendruomenių ir savivaldybių bendradarbiavimo galimybių studiją, kurios
pagrindu būtų galima planuoti romų tarpininkų ir savivaldybių darbo grupių veiklas įgyvendinant projektą
„Vietinės romų platformos – kelias link bendradarbiavimo su savivaldybėmis“.
Skaityti plačiau
Sociologinio tyrimo Romų tautybės asmenų padėtis lyginant su kitais šalies gyventojais ataskaita, 2015 m.
2015 m. pristatyto sociologinio tyrimo tikslas: surinkti reprezentatyvius duomenis apie romų tautybės asmenų padėtį pagal rodiklius, nurodytus Romų integracijos į Lietuvos visuomenę 2015-2020 metų veiksmų plano ir palyginti su bendru šalies gyventojų vidurkiu pagal Lietuvos statistikos departamento metinio pajamų ir gyvenimo sąlygų statistinio tyrimo duomenis. Tokiu būdu šiame tyrime surinkti trūkstami duomenys apie romų gyventojų namų ūkio sąlygas, finansinę padėtį, įgyto išsilavinimo lygį, ekonominį aktyvumą ir pragyvenimo sąlygas, ir sveikatos būklę. Tyrimo ataskaitoje pateikti romų reprezentatyvios sociologinės apklausos duomenys ir apibendrinti, lyginant su bendru šalies gyventojų vidurkiu.
Skaityti plačiau
Romų tautinės mažumos padėties ir integracijos vertinimo tyrimas, 2014 m.
Šiame, 2014 m. atliktame tyrime aptariami Lietuvos romų demografiniai bruožai, Lietuvos romų integracijos programos ir pažanga, dalyvavimas švietimo sistemoje, išskiriant amžiaus grupes bei suaugusiųjų švietimą, analizuojamas dalyvavimas darbo rinkoje, dalyvavimas sveikatos apsaugos sistemoje, teisės į būstą užtikrinimas.
Skaityti plačiau
Ankstyvas romų vaikų pasitraukimas iš švietimo sistemos Vilniaus mieste: švietimo lauko analizė, 2014 m.
Dėl romų tautybės vaikų teisės į mokslą užtikrinimo, 2014 m.
2014 m. atlikto tyrimo tikslas buvo romų tautybės vaikai, besimokantys specialiosiose mokyklose (jų teisių ir teisėtų interesų užtikrinimas). Tyrimu siekta išsiaiškinti specialiojo ugdymo įstaigose besimokančių romų tautybės vaikų skaičių, jų specialiųjų ugdymosi poreikių lygį, teisės į mokslą įgyvendinimo problemas bei trūkumus, kitą informaciją, susijusią su šios tautybės vaikų teisių ir teisėtų interesų užtikrinimu.
Skaityti plačiau
Tyrimas dėl mokytojų padėjėjų darbo efektyvumo mokyklose, kuriose mokosi romų vaikai, 2014 m.
2014 m. lygių galimybių kontrolierė pradėjo tyrimą savo iniciatyva dėl mokytojų padėjėjų darbo efektyvumo mokyklose, kur mokosi romų vaikai, siekiant mažinti ten besimokančių vaikų socialinę atskirtį. Tyrimo metu buvo apklausta 30 savivaldybių, nustatyta kiek romų tautybės vaikų mokosi savivaldybių įsteigtose bendrojo lavinimo ir specialiose mokyklose. Po kiek romų vaikų mokosi vienoje klasėje, kiek pradinėse klasėse, vidurinėse mokyklose/gimnazijose, ar praktikoje būta atvejų, kuomet romų vaikams buvo skirtas privalomas priešmokyklinis ugdymas.
Skaityti plačiau
Romų vaikai švietimo sistemoje: Vilniaus ir Ukmergės savivaldybių atvejai, 2012 m.
2012 m. leidinyje pristatomi palyginamojo romų vaikų dalyvavimo švietimo sistemoje tyrimo, atlikto Vilniaus miesto ir Ukmergės rajono savivaldybėse, rezultatai. Tyrime buvo siekiama apžvelgti regioninius romų vaikų dalyvavimo švietimo sistemoje skirtumus bei įvertinti vietinio švietimo lauko įtaką vaikų galimybėms likti ugdymo sistemoje. Pagrindinis dėmesys darbe skiriamas valstybės įnašui į romų vaikų gerovės kūrimą, vertinant švietimo pagalbos ir socialinių paslaugų poreikį bei šių paslaugų teikimo galimybes.
Skaityti plačiau
Tyrimas dėl romų vaikų ir jaunimo mokyklos nelankymo, 2010 m.
2010 m. V. Petrušauskaitė pateikė tyrimą dėl romų vaikų ir jaunimo mokyklos nelankymo bei ankstyvo jos metimo. Jame analizuojama, kokią įtaką daro ir veiksnius sukelia mokymosi nutraukimas tolimesniam romų jaunimo gyvenimui, kaip tai veikia jų integravimąsi į visuomenę, darbo paieškas. Ankstyvas mokyklos metimas romų jaunimo tarpe yra viena pagrindinių romų bendruomenės Lietuvoje problemų.
Skaityti plačiau (EN)
Liaudiškojo pamaldumo formos ir jų ugdymo perspektyvos Vilniaus romų katalikų bendruomenėje, 2009 m.
2009 m. Vilniaus pedagoginio universiteto, istorijos fakulteto, tikybos katedros studentės R. Bogdanovič parašytame magistriniame darbe tyrinėjama Lietuvos romų religija ir tikėjimas. Moksliniame darbe atskleidžiami Vilniaus katalikų romų bendruomenės liaudiškojo pamaldumo esminiai bruožai, jie detaliai išanalizuoti, aprašyti.
Skaityti plačiau
Romų ir klajoklių gyvenamojo būsto sąlygos, 2009 m.
2009 m. atliktame tyrime pristatoma informacija apie Lietuvoje gyvenančių romų tautybės asmenų gyvenimo sąlygas bei būstą. Tyrimo metu buvo darytos apklausos šiuo klausimu, dėmesį skiriant privačiam būstui ir socialiniam būstui. Analizuojama, su kokiomis pagrindinėmis būsto ir apgyvendinimo problemomis susidūria romai Lietuvoje.
Skaityti plačiau (EN)
Romų vaikų socializacijos ypatumai, 2008 m.
Šio, 2008 m. parengto mokslinio straipsnio-tyrimo tikslas – atskleisti vaikų, kilusių iš romų šeimų, socializacijos ypatumus. Straipsnyje aptariama pirminė romų vaikų socializacijos institucija – etninė šeima, analizuojamos socialinės ir edukacinės romų problemos, kurios turi įtakos romų vaikų socializacijai, atskleidžiami romų vaikų socializacijos mokykloje ypatumai.
Skaityti plačiau
Romų padėties tyrimas: romai švietimo ir darbo rinkos sankirtoje, 2008 m.
2008 m. inicijuotą tyrimą atliko V. Beresnevičiūtė. Tyrimu siekiama išnagrinėti romų adaptacijos ir integracijos į Lietuvos visuomenės gyvenimą veiksnius bei atskleisti jaunų romų (iki 29 m.) sėkmingos socializacijos veiksnius. Šiems tikslams pasiekti buvo išsiaiškintos romų socialinės demografinės charakteristikos, vaikų mokymasis bendrojo lavinimo mokyklose ir su juo susijusios problemos, vertinama romų adaptacija ir integracija į Lietuvos visuomenės gyvenimą.
Skaityti plačiau
Romų ir darbdavių nuostatos dėl romų integracijos į darbo rinką, 2007 m.
2007 m. tyrimą atliko T. Leončikas, kuris susidėjo iš integracijos į darbo rinką priemonių apžvalgos, romų, dalyvavusių EQUAL projekto mokymo priemonėse, apklausos, ekspertų apklausos; anketinės darbdavių atstovų apklausos, diskusijų grupės su darbdavių atstovais dalių. Pagrindinis šio projekto tikslas – remiantis tyrimo duomenimis, numatyti romų įdarbinimui reikšmingas romų ir darbdavių nuostatas ir aktualius veiksnius, galinčius palengvinti romų integraciją į darbo rinką.
Skaityti plačiau
Romų bendruomenės socialinės integracijos galimyvių tyrimas, 2007 m.
2007 m. tyrimą atliko T. Leončikas Tyrimas atliktas užsakius lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai.
Skaityti plačiau
Romų švietimo iššūkiai, 2006 m.,
2006 m. T. Leončiko parengtame tyrime analizuojama romų padėtis Lietuvos bendrojo lavinimo sistemoje, apžvelgiama bendra informacija apie romų švietimą, įvertinamas išsilavinimo lygis, lietuvių kalbos mokėjimas, pateikiama duomenų apie romų moksleivius. Išanalizavus švietimo politikos kontekstą ir praktikas, apžvelgiami teigiamos praktikos pavyzdžiai, kad būtų galima susidaryti išsamų vaizdą apie romų švietimo iniciatyvas. Taip pat identifikuojamos romų dalyvavimo švietimo sistemoje problemos.
Skaityti plačiau
Romų, gyvenančių Vilniaus miesto taboruose, sociologinis tyrimas, 2001 m.
2001 m. atliktas sociologinis tyrimas buvo numatytas siekiant išsiaiškinti romų, gyvenančių Vilniaus miesto taboruose, socialines problemas, tokias kaip būsto neturėjimas, nedarbas, šeimų skurdas, romų bendruomenės narių adaptacija visuomeniniame gyvenime.
Skaityti plačiau